فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد اعتبار جدید کالابرگ الکترونیکی در اختیار دهک‌های درآمدی میانی آمارهای عجیب از صادرات میلیون ها دلار کالای اساسی بدون برگشت ارز موقتا ترمز واردات گوشی لوکس از مسیر مسافری کشیده شد بارش برف مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را تعطیل کرد نرخ مصوب برنج وارداتی برداشته شد قیمت جهانی طلا امروز 1404/9/28 بانک مرکزی: واردات در مقابل صادرات نباید محدود شود پروازهای بارورسازی ابرها تا پایان بهار ادامه دارد

شکایت تخلفات بانکی در سامانه بانک مرکزی ثبت می شود

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی، شکایات خود را نسبت به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کنند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 28
کد خبر: ۲۰۶۰۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، سامانه پاسخگویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» به منظور تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است. افراد می‌توانند برای طرح شکایات، درخواست‌ها، گزارش‌ها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادات با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

 

بانک مرکزی در اطلاع‌رسانی‌های مکرر خود اعلام کرده است که مردم می‌توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند.

 

مراحل ثبت شکایت نسبت به بانک‌ها و موسسات در سامانه بانک مرکزی

- ابتدا موضوع مورد شکایت خود را باید به واحد‌های بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا موسسه مربوطه منعکس کنید.

- در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را همراه با مستندات مربوط به آن در سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی ثبت کنید.

- طرح شکایت باید توسط خود فرد و یا وکیل قانونی او مطرح شود و درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا موسسه اعتباری الزامی است.

- نتیجه درخواست خود را می‌توانید با استفاده از کد رهگیری مربوط به آن و در صفحه پیگیری درخواست مشاهده کنید.

- برای ثبت شکایت به لینک مقابل مراجعه کنید: سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی.

از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند:

هر گونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.

تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری. (پس از تکمیل مدارک ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید پرداخت شود)

دریافت وثایق نقدی برای پرداخت تسهیلات و یا مسدود کردن بخشی از مبلغ وام.

درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار